Velkommen til Storstrøms Forsikring

Storstrøms Forsikring har netop tilsluttet sig overenskomsten mellem Forsikringsforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA).

Storstrøms Forsikring

”Vi er glade for, at Storstrøms Forsikring har meldt sig ind i FA, og at selskabets medarbejdere nu bliver omfattet af vores overenskomst med alle de fordele, det giver. Vi ser frem til at kunne byde flere medarbejdere fra Storstrøms Forsikring velkommen som medlemmer i Forsikringsforbundet”, siger Charlotte Hougaard, landsformand for Forsikringsforbundet.

Storstrøms Forsikring er et kundeejet forsikringsselskab og har ca. 25 medarbejdere. Hovedsædet ligger i Stege på Møn, og forsikringsselskabet har desuden en afdeling i Maribo på Lolland.

I forbindelse med annonceringen af Storstrøms Forsikrings indmeldelse i Finanssektorens Arbejdsgiverforening siger selskabets adm. direktør Per Guldbrandsen:

”Vi har meldt os ind i FA, fordi vi er sikre på, at velordnede forhold, forstået som transparente og tydelige aftaler imellem virksomheden og medarbejderne, er afgørende for skabelse af tillid og tryghed. Dette kan man for så vidt godt skabe uden medvirken af arbejdsgiver- og arbejdstagerorganisationer, men officielle overenskomster og aftaler gør det bare nemmere”.

Per Guldbrandsen fremhæver samtidig, at den nye aftale om overenskomst kan gøre det nemmere for selskabet at tiltrække kvalificeret arbejdskraft.

Forsikringsforbundet ser meget positivt på, at Storstrøms Forsikring har valgt at blive en del af det organiserede arbejdsmarked og den danske model:

”Vi er meget tilfredse med, at ledelsen i Storstrøms Forsikring kan se den værdi, det skaber for både selskabet og medarbejderne at være omfattet af en overenskomst. Vi ser frem til godt samarbejde med Storstrøms Forsikring og håber, at andre forsikringsselskaber kan se de samme fordele som Storstrøms Forsikring. ”, siger Charlotte Hougaard.

Læs mere om fordelene ved at være medlem af Forsikringsforbundet

Stress er stigende

Stigende trivsel – men hver femte føler sig stresset

26. november 2021