Tættere europæisk samarbejde

På et møde mellem NFU og UNI Finance MED blev man enige om at skabe et tættere samarbejde om fælles løsninger for den finansielle sektor i Europa.

På mødet deltog ca. 40 forbundsformænd og sekretariatsmedarbejdere, herunder også Forsikringsforbundets landsformand, Charlotte Hougaard.

Det er første gang et sådan møde mellem de europæiske organisationer afholdes, og det er et vigtigt skridt for tættere samarbejde på europæisk plan mellem fagforbundene i den finansielle sektor.

UNI Finance MED er en sammenslutning af fagforbund i middelhavsområdet inden for den finansielle sektor. Det er en del af UNI Europa Finance, som igen er en del af UNI Global Union.

Om NFU, UNI Europa Finance og UNI Global Union

NFU står for Nordic Financial Unions, og er et samarbejde mellem de nordiske fagforbund inden for den finansielle sektor. NFU arbejder primært med at overvåge og påvirke lovgivningsprocesserne i EU for at sikre at vores situation i Norden tages med i overvejelserne ved arbejdet med regulering og lovgivning.

UNI Europa er en sammenslutning af fagforbund inden for servicefagene, og omfatter ca. 7 mio. medlemmer i Europa.

UNI Europa er en del af UNI Global Union, som er en verdensomspændende organisation for fagforbund inden for servicefagene. UNI Global Union repræsenterer i alt ca. 20 mio. medlemmer i 150 lande verden over.

Forsikringsforbundet søger: Dygtig og serviceminded kontor- og regnskabsmedarbejder

08. marts 2019

Vi arbejder for, at vores medlemmer har det godt. Det har givet os en tilfreds og loyal...