Sidste nyt om arbejdsmiljø

Her finder du de seneste aktiviteter, tilbud og informationer omkring arbejdsmilijø.

Oktober 2020: BFA Finans - Arbejdsmiljøkonference 2021

Succeen gentages også i 2021 - Reserver dagene allerede nu!
    Onsdag d. 3. februar 2021 (Århus) og onsdag d. 10. februar 2021 (København) holder BFA Finans arbejdsmiljøkonference 2021 og gentager de seneste års store succes med at samle leder, TR og AMiR i finanssektoren til en dag hvor arbejdsmiljøet er i centrum.
    Så snart der er mulighed for tilmelding bliver dette meldt ud via relevante kanaler. Hold derfor øje, da der er et begrænset antal pladser.

Der tages forbehold for Corona og eventuelle restriktioner der betyder, at arrangementet ændres, aflyses eller flyttes til senere tidspunkt.

September 2020: Mental Sundhedsuge

Kom mentalt bedre gennem Corona på arbejdspladsen – få inspiration og værktøjer til mental sundhed i arbejdslivet
    Mange har fået udfordret deres trivsel i arbejdslivet under Corona-pandemien, mens andre har oplevet positive forandringer i arbejdslivet. Uanset om oplevelserne har givet udfordringer eller været positive, så giver forandringer på arbejdspladsen, mindre kontakt til kollegaer, andre vilkår for at afstemme forventninger og utryghed i jobbet anledning til, at der sættes fokus på god mental sundhed i arbejdslivet. Derfor afholder Velliv Foreningen og partnerskabet ’Sammen om mental sundhed’ fem åbne arrangementer i forbindelse med Danmarks Mentale Sundhedsdag 2020.

Arrangementerne er gratis og som deltager får du og din arbejdsplads:
    • Viden og konkrete værktøjer til at styrke mental sundhed og tage hånd om mistrivsel på din arbejdsplads
    • Inspiration fra lokale arbejdspladser til arbejde med mental sundhed
    • Mulighed for at tale med lokale ressourcepersoner, arbejdspladser og eksperter om, hvordan din arbejdsplads kan styrke fokus på mental sundhed.

Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efter først til mølle-princippet. Tilmeld dig allerede nu på https://kfs.nemtilmeld.dk/series/danmarks-mentale-sundhedsdag-2020/

Juli/august 2020: Anonym henvendelse

FA og Forsikringsforbundet er blevet enige om, fra 1. august at tilbyde alle medarbejdere under fællesoverenskomsten mulighed for anonym henvendelse om problemer med det psykiske arbejdsmiljø.

Du kan læse mere om den nye ordning, der gælder fra 1. august, her.

Kontaktperson:
    Lars H. Knudsen på telefon 33364508 eller email lhk@forsikringsforbundet.dk