Rekordmange nye medlemmer i Forsikringsforbundet

Forsikringsforbundet har på bare tre uger fået over 300 nye medlemmer efter en stor hvervekampagne blandt medarbejderne i forsikrings- og pensionsbranchen.

”Er du også glad for dine god løn- og arbejdsvilkår? De er ikke kommet af sig selv!”

Det har været budskabet under Forsikringsforbundets hvervekampagne de seneste tre uger, hvor forbundets tillidsrepræsentanter har været ude blandt kollegaerne og fortælle dem om fordelene ved at være medlem af Forsikringsforbundet.

”Først og fremmest vil vi gerne byde de mange nye medlemmer velkommen. Vi er meget glade for, at så mange kan se værdien i at være medlem og en del af et stærkt fællesskab, siger Charlotte Hougaard, landsformand i Forsikringsforbundet.

Rekord i antal nye medlemmer
    Resultatet af hvervekampagnen blev, at Forsikringsforbundet har fået over 300 nye medlemmer i løbet af bare tre uger hvilket er en fremgang på godt 4%. Forsikringsforbundet har således nu næsten 8.900 medlemmer.

”Der er ydet et fantastisk arbejde af tillidsrepræsentanterne i de enkelte selskaber for at gøre kollegaerne opmærksomme på, hvor vigtigt det er at have en stærk fagforening og de mange fordele, det giver at være medlem”, siger Charlotte Hougaard, landsformand i Forsikringsforbundet.

Ses bort fra virksomhedsopkøb i branchen, som tidligere har påvirket antallet af medlemmer i Forsikringsforbundet, er resultatet af den nye hvervekampagne med over 300 nye medlemmer på tre uger det højeste nogensinde.

Stærkt rygstød frem mod overenskomstforhandlinger
    Forsikringsforbundet organiserer særligt medarbejdere i forsikrings- og pensionsselskaber og forhandler overenskomst i branchen med Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA).

Det stærke resultat af hvervekampagnen giver nu Forsikringsforbundet et ekstra rygstød frem mod de kommende overenskomstforhandlinger, mener Forsikringsforbundets landsformand:

”Det har været et klart budskab fra os, at vil man fortsat have gode arbejdsvilkår, så skal man støtte fællesskabet og melde sig ind. Vi har allerede en bred opbakning blandt medarbejderne i branchen. Men der er ingen tvivl om, at vi med den nye markante opbakning vil stå yderligere styrket, når vi skal i gang med de nye overenskomstforhandlinger”, siger Charlotte Hougaard.

De første skridt til de kommende overenskomstforhandlinger, som skal være på plads til foråret 2023, begynder i løbet af næste forår.