Rådgivning og juridisk bistand

Det er ikke blevet enklere at være ansat. Arbejdets indhold ændres, og det samme gør de krav, der stilles til dig i hverdagen.

Et medlemskab af Forsikringsforbundet giver dig tryghed og sikkerhed for, at du har hjælp og støtte, når du har brug for det, og får hvad du har krav på. Vi holder øje med det psykiske arbejdsmiljø på din arbejdsplads for at sikre din trivsel, og vi forhandler din overenskomst med arbejdsgiverne med fokus på, at du skal have et godt arbejdsliv.

Vi giver dig rådgivning og juridisk bistand i alle ansættelsesretlige spørgsmål og kan således give dig svar på spørgsmål inden for lovgivningen (ferieloven, funktionærloven m.m.) og overenskomsten (løn, omsorgsdage m.m.).

Hvis du er ansat i et af de 32 selskaber, som har en Forsikringsforbundet personaleforening, har du adgang til lokale tillidsrepræsentant og/eller personaleforeningens ledelse, typisk formanden. Du finder en oversigt over de lokale personaleforening her på hjemmesiden under menupunktet ”Nær dig”.

Hvis der ikke er en personaleforening i dit selskab, bliver du medlem af Landskredsen i Forsikringsforbundet og får adgang til de faglige konsulenter i sekretariatet, der ud over støtte og rådgivning også kan medvirke som bisidder ved alvorlige samtaler og afskedigelser.

Få overblik over den nye dagpengereform

29. juni 2017

Politikerne har igen taget fat på dagpengesystemet og gennemført en ræ...

25. oktober 2017 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V