Overenskomst17

97 pct. har stemt JA til Overenskomst 2017 - i daglig tale bare OK17. Under dette afsnit af hjemmesiden kan du læse om vejen frem til indgåelsen af overenskomsten.

Leder du efter den nye Overenskomst 2017?

Under Fagligt / Overenskomst 2017 - finder du den nye overenskomst som PDF-fil.

Forsikringsbranchen befinder sig på tærsklen til en fremtid, hvor automatisering, selvbetjening, robotsystemer og digitale løsninger i det hele taget vil overtage en stadig større del af vores arbejdsopgaver. De kommende år vil kræve nye kompetencer, ikke mindst forandringsparathed og fleksibilitet. Forandringerne vil dog også medføre nye karrieremuligheder samt mere varierende og krævende arbejdsopgaver, som de automatiske systemer ikke kan håndtere.

Også i fremtidens forsikringsbranche er der brug for dygtige og erfarne medarbejdere. Forsikringsforbundet arbejder for at sikre, at medlemmerne får de bedste forudsætninger for et godt arbejdsliv.

Overenskomsten er et vigtigt fundamentet, for her fastlægges alt fra lønninger til pension, sundhedsforsikring og andre centrale ting i din ansættelse. Den lægger også rammerne for den kompetenceudvikling, som selskaberne skal tilbyde medarbejderne.

Her i Overenskomst17 afsnittet finder du information om grundlaget for den kommende overenskomst og ikke mindst finder du udvalgte artikler og anden information om branchens udvikling de kommende år.

Julekalender 2017 - se vinderne

03. december 2017

Hver dag fra den 1. december og frem til juleaften trak vi lod om fire ...

07. marts 2018 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

Arrangementet starter ud med en middag Inden foredraget.

29. - 31. januar 2018 - Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør

26. - 27. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5

28. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V

01. marts 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V