Onlineskolen - udbyg dine IT-færdigheder

Få styr på dine IT-færdigheder med Onlineskolen - en værdifuld fordel ved at være medlem af Forsikringsforbundet

De fleste kender følelsen, når it-færdighederne ikke rækker lige så langt som ambitionerne, og man bliver nødt til at spørge kollegerne til råds om basale programmer som Word eller Google. Det har du mulighed for at lave om på.

Som medlem af Forsikringsforbundet har du mulighed for at tage et eller flere it-kurser på Onlineskolen. Kurserne omfatter både de populære Office-programmer (Word, Excel, Powerpoint, Outlook), men også Google Docs, brugen af sociale medier, projektledelse, virksomhedsøkonomi og andre områder. Du finder kursuslisten nedenfor.

Der er ikke noget med "først-til-mølle", men plads til alle. Du kan starte kurset, når det passer dig. Et kursus kan når som helst afbrydes, hvis du får travlt med noget andet, og genoptages når det passer dig - systemet husker selv, hvor du er kommet til.

OBS! Tilmeld dig Onlineskolen via linket til venstre
    (NB: linket bliver først synligt, når du er logget ind)

Før du går i gang med et kursus er der en lille "niveautest", så systemet kan tilpasse kurset til dit niveau, og efter kurset er der en lignende test, så du kan se om du har fået rigtigt fat på det hele.

Du kan bruge kurserne lige så meget, som du ønsker. Du kan tage ét, nogle få eller dem alle, hvis du har lyst. Onlineskolen er altid åben, så du bestemmer selv tid, sted og tempo.

Kurserne er opbygget så de passer til den enkeltes måde at tilegne sig viden ved brug af både tekst, video, illustrationer og opgaver.

Læringskonceptet er blandt de bedste du kan få og vi håber derfor, at du som medlem af Forsikringsforbundet får glæde af Onlineskolen - og ikke mindst værdi af at øge dine kompetencer inden for brugen af IT.

Rigtig god fornøjelse.

NB: Onlineskolen håndteres af FTF. Hvis du oplever problemer med dit login eller har spørgsmål til skolen, bedes du derfor kontakte FTF.

Bemærk: Deltagelse på kurserne fra Onlineskolen hvis du er ledig

Som medlem af Forsikringsforbundet tilbydes du gratis it-undervisning via Onlineskolen. Hvis du er ledig skal du være opmærksom på reglerne omkring kursusdeltagelse og bevarelse af dagpenge:

FTF-A gør opmærksom på, at man som ledigt medlem af Forsikringsforbundet kan tage kurserne, men at man efter reglerne for dagpenge kan deltage i kurset i op til 2 uger samtidig med udbetaling af dagpenge, uanset antallet af timer man bruger.

Strækker kurset sig ud over 2 uger, må deltageren derefter dog kun være på kurset under 20 timer om ugen i de efterfølgende uger, for fortsat at kunne få udbetalt dagpenge.

Er man ledigt medlem af Forsikringsforbundet og modtager dagpenge fra FTF-A, så skal man huske at oplyse FTF-A om deltagelsen på kurset.

Varigheden af kurserne på Onlineskolen afhænger af den enkelte deltager, da man kan bruge mere eller mindre tid som det passer én. Men for ikke at komme i konflikt med reglerne for udbetaling af dagpenge under ledighed bør man være opmærksom på ovenstående.

KURSUSLISTE

SPROGKURSER

• Lær at sætte komma korrekt
    • Dansk - Spansk