Karriererådgivning

Går du og tænker på, hvordan din videre karriere skal forme sig, hvad du har af muligheder og hvad du selv kan gøre, for at give din karriere et skub? Eller hvordan du kan sikre dit nuværende job i omskiftelige tider? Hvis ja, så bestil tid for karriererådgivning hos Forsikringsforbundet.

Forsikringsforbundet's karriererådgivning

Alle er velkomne til at komme til karriererådgivning i Forsikringsforbundet. Eneste krav er, at du på forhånd har gjort dig nogle tanker og nedskrevet dine kompetencer. Vi skal bruge dine karriereovervejelser til at give samtalen fokus fra starten, så derfor skal du skrive lidt om hvorfor du vælger at søge sparring, og hvad du håber at få ud af samtalen. Ud over dine tanker skal vi bruge et detaljeret CV, og vi skal have dine noter og CV senest to dagen før en samtale.

Din karriererådgivning er en personlig og naturligvis helt fortrolig samtale, hvor vi gennemgår mulighederne og ser på, hvad du selv kan gøre for at nå de mål du har. Du får typisk én rådgivningssamtale pr. år, men den kan så følges op via email eller telefon. Opstår der særlige situationer, spændende jobmuligheder eller at du mister jobbet, så kan du få en ny samtale. Du kan også ringe og blive coachet, hvis du f.eks. skal til jobsamtale.
    Læs meget mere om vores tilbud om karriereudviklingssamtale (kræver login).

Book en samtale - sådan gør du

Forsikringsforbundet har uddannet en række karriereagenter, ofte en af de lokale tillidsrepræsentanter eller en medarbejder i personaleforeningen.
    Den lokale karriereagent vil være et muligt sted at starte, når du vil tage et sundhedstjek på dit arbejdsliv og sparre om dine karrieretanker. Hvis du ønsker en mere omfattende sparring, er du også velkommen hos Forsikringsforbundets karriererådgiver i sekretariatet, Pernille Fahlmann Kristensen.

Du booker tid hos de lokale karriereagenter ved at tage kontakt til din personaleforening. Karriereagenter vil typisk også være at finde på din personaleforenings hjemmeside (find den under menupunktet ’Nær dig’).

Du er også velkommen til at kontakte Katrine Haar Pedersen på kat@forsikringsforbundet.dk for bookning af samtale med en karriereagent eller centralt i Forsikringsforbundet.

Senest dagen før du skal til personlig samtale, skal du have sendt dit materiale via e-mail til Karriereagenten. Hvis materialet ikke er afleveret, så aflyses samtalen.

Forsikringsforbundet slår et slag for din karriere
    Under det omfattende Karriere-afsnit (under menupunktet: Fagligt/Kompetence) finder du masser af værdifuld viden og brugbare værktøjer til at sætte skub i din karriere.
    Klik på linket nedenfor for at gå direkte til afsnittet.
    Husk, du skal være logget ind for at kunne se alt indholdet.

Kontaktperson:
    Katrine Haar Pedersen på telefon 33364522 eller email kat@forsikringsforbundet.dk

Få overblik over den nye dagpengereform

29. juni 2017

Politikerne har igen taget fat på dagpengesystemet og gennemført en ræ...

25. oktober 2017 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

NLP coach John Harmsen fortæller om hvordan vi kan blive verdens bedste kollega.  Hvad...

26. september 2017 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V

28. september 2017 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5

02. - 04. oktober 2017 - Konventum - LO-skolen, Helsingør, Gl Hellebækvej 70, 3000 Helsingør