Kæmp for at bevare den nordiske model

Formandskabet for Forsikringsforbundet er til konference i Island om konsekvenserne af EU's stadig mere omfattende regulering af finanssektoren på sektoren og den nordiske model.

NFU konferencen "The Nordic model disrupted: A seismic shift or a natural development?" i Island satte fokus på EU's regulering og den stigende udfordring af "den danske model", som også er "den nordiske model". En konklusion var at en vigtig faktor, også fremover, er at finanssektoren råder over engagerede og kompetente medarbejdere, der kan yde korrekt rådgivning i et kompliceret marked.

Konferencen havde besøg af den islandske finansminister Benedikt Jóhannesson og førstedagen på konferencen sluttede af med en peptalk fra Philip Jennings, generalsekretær for den verdensomspændende fagforening UNI Global Union. Han talte om vigtigheden af solidaritet, organisering og fagforeninger, for at sikre medarbejderrettigheder og ordentlige løn- og ansættelsesforhold.

Philip Jennings forklarede, at verdens ulighed aldrig har været større og at vi kun gennem solidaritet og fagforeningsarbejde kan stoppe "the race to the bottom". Han sluttede med at understrege, at den nordiske model er en unik model, der fastholder et sundt og bæredygtigt arbejdsmarked. Så vi skal kæmpe for at bevare den.

Forsikringsforbundet er medlem af NFU, der varetager vores interesser over for EU-apparatet, og medlem af UNI Global Union, der arbejder på globalt plan.

Julekalender 2017 - se vinderne

03. december 2017

Hver dag fra den 1. december og frem til juleaften trak vi lod om fire ...

07. marts 2018 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

Arrangementet starter ud med en middag Inden foredraget.

29. - 31. januar 2018 - Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør

26. - 27. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5

28. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V

01. marts 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V