Jeg skal på barselsorlov

Der er mange ting at tænke på, når der er et barn på vej - ikke mindst hvordan mor og far skal holde barselsorlov.

Der er mange muligheder for at, at forældre kan sammensætte deres barselsorlov, så det passer lige til deres private og arbejdsmæssige situation.

Det offentlige giver orlov, og overenskomsten giver orlov med løn i en periode. Derfor er reglerne omkring placering og betaling for barselsorlov afhængigt af, om det er mor eller far eller dem begge, der er dækket af en overenskomst med Finanssektorens Arbejdsgiverforening. Reglerne for medarbejdere inden for dette overenskomstområde er ens, hvilket i praksis betyder at reglerne omkring barselsorlov er ens for forsikrings- og bankansatte, dvs. ansatte under Forsikringsforbundets og Finansforbundets overenskomster.

Som medlem af Forsikringsforbundet står din tillidsrepræsentant og personaleforening klar med hjælp og rådgivning omkring barselsorlov.

(Foto: camillahay.dk)

Gør 2019 til fællesskabets år

02. januar 2019

Gør 2019 til fællesskabets år Året 2019 er allerede her fra...