Jeg skal på barselsorlov

Der er mange ting at tænke på, når der er et barn på vej - ikke mindst hvordan mor og far skal holde barselsorlov.

Der er mange muligheder for at, at forældre kan sammensætte deres barselsorlov, så det passer lige til deres private og arbejdsmæssige situation.

Det offentlige giver orlov, og overenskomsten giver orlov med løn i en periode. Derfor er reglerne omkring placering og betaling for barselsorlov afhængigt af, om det er mor eller far eller dem begge, der er dækket af en overenskomst med Finanssektorens Arbejdsgiverforening. Reglerne for medarbejdere inden for dette overenskomstområde er ens, hvilket i praksis betyder at reglerne omkring barselsorlov er ens for forsikrings- og bankansatte, dvs. ansatte under Forsikringsforbundets og Finansforbundets overenskomster.

Som medlem af Forsikringsforbundet står din tillidsrepræsentant og personaleforening klar med hjælp og rådgivning omkring barselsorlov.

Hvis du er medlem af Forsikringsforbundet, så log ind for at se link til yderligere information.

Julekalender 2017 - se vinderne

03. december 2017

Hver dag fra den 1. december og frem til juleaften trak vi lod om fire ...

07. marts 2018 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

Arrangementet starter ud med en middag Inden foredraget.

29. - 31. januar 2018 - Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør

26. - 27. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5

28. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V

01. marts 2018 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V