Forsikringsforbundet medlemskurser - praktiske oplysninger

Hvem kan deltage?
    Alle medlemmer af Forsikringsforbundet har mulighed for at deltage i Forsikringsforbundets medlemskurser, ligegyldigt hvor i landet det foregår. Det er ikke muligt at tilmelde/medbringe gæster (ikke-medlemmer) til kurserne.

Vær venligst opmærksom på, eftersom at hele tilmeldingssystemet kører automatisk med personlig tilmelding og efter først-til-mølle princippet, tages der ikke højde for ønsker med henblik på andres deltagelse. Det er ikke muligt for Forsikringsforbundet at tilmelde medlemmer. Det er således ens eget ansvar at forsøge at få en plads, når nye arrangementer annonceres.

Se også nedenfor: Hvad bestemmer antallet af pladser for et arrangement?

Kun personligt fremmøde er tilladt!.

Hvad koster det?
    Det er gratis at deltage i Forsikringsforbundets kurser for medlemmer.

Får jeg dækket mine udgifter til transport?
    Nej, transport er for egen regning.

Hvor får jeg information om nye arrangementer?
    Nye medlemskurser annonceres via info-emails, på hjemmesiden under mit.forsikringsforbund.dk samt i medlemsbladet Forsikring.

Hvordan tilmelder jeg mig?
    Tilmelding foregår personligt via selvbetjeningsportalen Mit.forsikringsforbundet.dk (Hjælp til login).
    Husk, du kan logge ind på Mit.forsikringsforbundet.dk fra alle typer computere og mobile enheder i ind- og udland - blot de har adgang til internettet.

Når du har tilmeldt dig et medlemskursus, sendes der automatisk en bekræftelsesemail til den emailadresse, som er angivet på din medlemsprofil. Det er derfor meget vigtigt, at du sikrer dig, at din korrekte e-mail er registreret på din profil, inden du tilmelder dig.
    NB: På Mit.forsikringsforbundet kan nu nemt under menupunktet STAMDATA foretag eventuelle rettelser på din medlemsprofil inden du tilmelder dig.

Hvordan fungerer ventelisten?
    Når et medlem afmelder sin plads, sendes der automatisk en e-mail til samtlige personer på ventelisten med et tilmeldingslink. Herefter gælder først-til-mølle princippet for tilmelding (se Hvordan tilmelder jeg mig?). Husk, du skal være logget ind for at kunne tilmelde dig.

Hvordan afmelder jeg mig?
    Afmelding foregår via selvbetjeningsportalen Mit.forsikringsforbundet.dk og du skal være logget ind på din profil. Du kan se dine tilmeldte kurser under menupunktet 'Kurser og arrangementer' / Mine kurser.

Under kurset klikker du på 'Afmeld'-knappen. Du modtager herefter automatisk en bekræftelsesmail.

Hvordan kan jeg se hvilke arrangementer jeg er tilmeldt?
    Log ind på selvbetjeningsportalen Mit.forsikringsforbundet.dk. Du kan se dine tilmeldte kurser under menupunktet 'Kurser og arrangementer' / Mine kurser.

Hvad bestemmer antallet af pladser for et arrangement?
    Det gør økonomien. Der er mange omkostninger forbundet med kurser og arrangementer såsom planlægning og forberedelse, honorar til foredragsholderen, lokaleleje, bespisning og drikkevarer etc. Det er derfor ikke altid muligt blot at udvide antallet af pladser på et populært arrangement, da det oftest betyder øgede udgifter. Økonomien betyder også, at kun medlemmer af Forsikringsforbundet kan deltage.

Specielle ønsker (Bemærkninger til arrangement)
    Når du tilmelder dig et arrangement kan du benytte bemærkningsfeltet, hvis du har bemærkninger arrangøren bedes tage højde for fx kørestolsbruger, allergier/kost etc. Da hele tilmeldingssystemet kører automatisk med personlig tilmelding og efter først-til-mølle princippet, tages der ikke højde for ønsker med henblik på andres deltagelse. Det er ikke muligt for Forsikringsforbundet at tilmelde medlemmer. Det er således ens eget ansvar at forsøge at få en plads, når nye arrangementer annonceres.

Mødepligt
    Det er vigtigt, at du husker at møde op til dine tilmeldte arrangementer. Tænk venligst på, at der er bestilt mad og drikkevarer til dig, og hvis du udebliver uden at afmelde dig, kunne et andet medlem have fået glæde af din plads. husk at afmelde dig, hvis du bliver forhindret i at deltage!

Jeg har spørgsmål til et bestemt arrangement/kursus - hvem skal jeg kontakte?
    Du kan skrive til uddannelse@forsikringsforbundet.dk

Kontaktperson:

EU baner vej for overenskomster for soloselvstændige

03. oktober 2022

Europa-Kommissionen har netop vedtaget nye retningslinjer for anvendelsen af EU's...