Forsikring 1 - 2022 - Tema: Trivsel

Medlemsbladet Forsikring

En ny udgave af medlemsbladet Forsikring er udkommet i et helt nyt layout.

Den første udgave af medlemsbladet Forsikring i 2022 er udkommet. Det nye blad sætter fokus på temaet 'Trivsel'.

Læs medlemsbladet Forsikring (PDF)

Læs medlemsbladet Forsikring (Online-reader)

Se hvad du bl.a. kan læse om:

TEMA - TRIVSEL

På vej op ad stresstrappen

Interview med en leder og tillidsrepræsentant, der sammen har været på den nye uddannelse i psykisk arbejdsmiljø kaldet FUPA. Læs mere om, hvordan man kan bekæmpe stress på arbejdspladsen.

Fordybelse er fremtidens superevne
    For de ansatte i pensionsselskabet Velliv var dagligdagen fyldt med afbrydelser. Men da de hen over fem uger deltog i et eksperiment med Future Work Lab, hvor de skulle afsætte tid til fordybelse, skabte det mærkbare forbedringer i arbejdsglæden.

Skepsis over for fleksible kontorpladser
    I fremtiden kan hjemmearbejde være en lige så stor del af vores arbejdsliv som storrumskontorernes fleksible kontorpladser. Men i Forsikringsforbundets nye medlemspejling vurderer medlemmerne, at det fleksible kontorliv kan give frustrationer.

_______________________________________________

40 års kamp for bedre vilkår
    Portræt af næstformand Lone Clausen, der nu takker af efter 13 år på posten. Læs om hvordan hendes arbejde har været med til at sikre en række forbedringer af løn, pension og arbejdsvilkår i forsikrings- og pensionsbranchen.

Så vandet driver
    En tour de force igennem en række usædvanlige og spektakulære sager om forsikringssvindel igennem historien.

At møde ind om morgenen svarer til at komme op i bokseringen
    Rasmus Ruby-Johansen, koncerndirektør i Topdanmark, om mavefornemmelser, tilstedeværelse og om at hoppe i havet for sine medarbejdere.

Sidste sæt - skadebehandler og international topdommer i badminton
    Ud over at være skadebehandler hos LB Forsikring har Christian Rein Johannessen i mange år rejst verden rundt som badmintondommer. Kampene i de store arenaer har lært ham, at der ikke nødvendigvis er så langt fra at håndtere en samtale om et færdselsuheld til at håndtere en presset sportsstjerne.

Forsikringssælger får 128.000 kr. i erstatning
    Forsikringsforbundet har vundet en voldgiftssag for et medlem, der sidste år blev bortvist fra sin arbejdsplads. Afgørelsen slår fast, at det var en uberettiget bortvisning, og at han derfor havde krav på løn i opsigelsesperioden på tre måneder.

Hellere pensioneret end pensionist
    Interview med Timm Vladimir om hans pensionsordning - eller mangel på samme. Og hvordan han tænker om at sikre sig økonomisk til livet som pensionist.
    _______________________________________________

Forsikring giver dig også en oversigt over kurser og arrangementer, og fortæller nyt fra Forsikringsforbundets lokale afdelinger/personaleforeninger i selskaberne.

Læs medlemsbladet Forsikring (PDF)

Læs medlemsbladet Forsikring (Online-reader)

NB: Udgivelsen af den første udgave af Forsikring i 2022 er blevet rykket til maj, da bladet har fået et helt nyt layout og et nyt redaktionelt koncept for indholdet i bladet.