Derfor skal du være medlem af Forsikringsforbundet

Som medlem af Forsikringsforbundet vil du aldrig stå alene - Forsikringsforbundet forhandler din overenskomst, holder øje med arbejdsmiljøet, står klar til at rådgive dig og være bisidder, når du har brug for det. Forsikringsforbundet har den vigtige kontakt til selskabets ledelse som gør, at vi kan tale medlemmernes sag ved organisationsændringer, afskedigelser og andre kritiske situationer.

Forsikringsforbundeter en fagforening for alle, der er ansat i forsikringsbranchen, alarmcentraler, pensionsselskaber og andre dele af finanssektoren.

Vi er et industriforbund, der organiserer mange forskellige typer medarbejdere i selskaberne, så uanset om du har en baggrund fra Forsikringsakademiet, er taksator eller har en anden funktion i et af de selskaber, vi organiserer, så vil du få værdi for pengene som medlem af Forsikringsforbundet.

Vi er til stede lokalt i dit selskab og kender dit job

Hvor mange faglige organisationer er store og organiserer vidt forskellige brancher, så har Forsikringsforbundet sit virke i forsikringsbranchen og et meget indgående kendskab til forholdene i branchen - og ikke mindst til din arbejdssituation.

Forsikringsforbundeter til stede lokalt i alle de større selskaber med en personaleforening, som du altid kan gå til, hvis du har behov for en snak om din arbejdssituation, spørgsmål om bl.a. løn, ansættelse, ferie og orlov.

Forsikringsforbundet's tillidsrepræsentanter er til stede i selskaberne og klar til at være din bisidder, hvis du skal til samtale med ledelsen, bl.a. ved sygesamtaler, advarsler og afskedigelser. Den hjælp og støtte, du vil få i disse situationer, kan blive af meget stor værdi for dig og din familie.

Forsikringsforbundet forhandler din overenskomst

Det er Forsikringsforbundet, som forhandler den overenskomst, du er ansat under i de selskaber, vi organiserer. Forsikringsforbundet har et effektivt, velfungerende demokrati som sikrer, at du kan få indflydelse på de krav og fokusområder, vi møder arbejdsgiverne med ved overenskomstforhandlingerne. Resultatet er overenskomster, som bedst muligt sikrer dig, uanset om du er ung og ønsker frihed og barsel, er midt i karrieren eller måske er på vej til pensionering efter et langt arbejdsliv.

Medlemsfordele

Oven i de faglige aktiviteter tilbyder  en række socialt betonede aktiviteter - herunder medlemskurser og foredrag - hvor der lejlighed til at møde kolleger i eget og andre selskaber.

Hertil kommer attraktive rabatordninger, medlemskab af Forbrugsforeningen og udlejning af ferielejlighederne i Finanssektorens Feriefond.

Her kan du få mere at vide

Hvis du ønsker mere information om Forsikringsforbundet og foreningens virke, så finder du en række dokumenter i menuen til venstre samt i linkene herunder.

Du er altid velkommen til at kontakte Forsikringsforbundet og finder navne, adresser og anden kontaktinformation på de Forsikringsforbundet's personaleforeninger under Forsikringsforbundet lokalt i hovedmenuen. Du er også velkommen til at kontakte Forsikringsforbundet's sekretariat, hvor du kan ringe til medlemsservice på 33 12 42 42 eller sende en email til info@forsikringsforbundet.dk

Vi glæder os til at byde dig velkommen som medlem af Forsikringsforbundet!

Klik på 'Bliv medlem nu!' i menuen til venstre og meld dig ind.

Få overblik over den nye dagpengereform

29. juni 2017

Politikerne har igen taget fat på dagpengesystemet og gennemført en ræ...

25. oktober 2017 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V