Bred politisk aftale om arbejdsmiljø

Regeringen har indgået en ny og bred politisk aftale, der har til mål at forbedre arbejdsmiljøet for os alle.

Fredag den 26. april blev der indgået en bred politisk aftale, der har til mål at forbedre arbejdsmiljøet på vores arbejdspladser. Selv om aftalen ikke er så ambitiøs, som vi i Forsikringsforbundet havde håbet, er der gode elementer, vi hilser hjerteligt velkommen.

Særligt hæfter vi os ved, at der skal udarbejdes en bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø, der kan være med til at tydeliggøre reglerne og understøtte arbejdspladsernes indsats omkring stress, mobning mm.

Derudover er vi glade for, at vi som part inviteres til at bidrage til de branchenære mål ift. arbejdsmiljøet. Vores hovedorganisation FH kommer til at spille en markant rolle i udmøntningen af aftalen. Det giver Forsikringsforbundet en god mulighed for også at sætte vores præg på det videre arbejde, så aftalen kan få reel værdi for vores medlemmer i forsikrings- og pensionssektoren.

Du kan finde Beskæftigelsesministeriets udmelding og den samlede aftaletekst på linket nedenfor.

Jubilæumsreception

23. maj 2019

Forsikringsforbundet indbyder til reception i forbindelse med forbundets 75-års...