Arbejdsmiljø: Forsikringsforbundet og FA lancerer fælles uddannelse

Forsikringsforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) har i fællesskab udviklet en ny uddannelse i ledelse og psykisk arbejdsmiljø målrettet ledere og tillidsrepræsentanter i forsikrings- og pensionssektoren.

FUPA, Fælles Uddannelse i Psykisk Arbejdsmiljø, er navnet på en ny uddannelse målrettet ledere og tillidsrepræsentanter i landets forsikrings- og pensionsselskaber.

Bag uddannelsen står Forsikringsforbundet og Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA).

”Det psykiske arbejdsmiljø er enormt vigtigt for både medarbejdere og virksomheder. Når vi trives på arbejdspladsen, bliver fraværet mindre, og virksomhederne ser en bedre performance. Derfor har vi en stor og fælles interesse i, at det psykiske arbejdsmiljø er bedst muligt. Det skal den nye uddannelse understøtte,” siger Morten Holm Bundgaard, arbejdsmiljøchef i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA).

Konkret er uddannelsen finansieret via midler fra overenskomstfornyelsen, OK20, hvor FA og Forsikringsforbundet aftalte at udvikle uddannelsen i psykisk arbejdsmiljø.

Charlotte Hougaard, formand for Forsikringsforbundet, glæder sig over uddannelsen og understreger, at det er afgørende, at både ledere og tillidsvalgte bakker op og tilmelder sig

”Jeg er meget stolt af, at vi er de første, der tilbyder en fælles uddannelse i psykisk arbejdsmiljø for ledere og tillidsrepræsentanter. Når det handler om arbejdsmiljø, er vores mål det samme, nemlig at skabe gode betingelser for arbejdet, så medarbejderne trives og hermed kan levere en høj kvalitet. På uddannelsen får deltagerne konkrete metoder til at nå i mål med det.” siger Charlotte Hougaard.

Konkret består uddannelsen af et tredages langt forløb, hvor nogle af Danmarks førende eksperter inden for ledelse og arbejdsmiljø underviser deltagerne. Forløbet er skræddersyet til forsikrings- og pensionssektoren og bindes sammen af et løbende virtuelt læringsmiljø med et webinar og øvelser.

Læs mere, se modulerne og tilmeld dig på www.fupa.dk

Ledig stilling: Vi søger en dygtig jurist eller lignende profil

10. september 2021

Forsikringsforbundet søger en dygtig jurist eller lignende profil med viden...