Arbejdsmiljø

Arbejdsmiljø er kombinationen af de påvirkninger, relationer og vilkår som den enkelte oplever på sit arbejde. Arbejdsmiljø er styret af den sociale og teknologiske udvikling i branchen og i samfundet. Endelig påvirker arbejdsmiljø menneskers helbred på kort sigt samt til den fysiske og psykiske sundhed på længere sigt.

Arbejdsmiljø i forsikring og pensionsselskaber er med et stadig større fokus rettet mod det psykiske arbejdsmiljø. Men der er også mange opgaver for arbejdsmiljøorganisationen omkring indeklima, storrumskontorer og ergonomi.

Det er selskaberne selv, der skal løse deres arbejdsmiljøspørgsmål. Det skal foregå i et samarbejde mellem ledelsen og arbejdsmiljørepræsentanterne. Arbejdsmiljøet vedrører hver enkelt medarbejder, så det er vigtigt, at medarbejderne inddrages så meget som muligt.

Arbejdsmiljøorganisationen kan få hjælp hos Arbejdstilsynet, arbejdsmiljørådgivere og hos Forsikringsforbundet på 33 12 42 42 eller info@forsikringsforbundet.dk.

Forsikringsforbundet mener, at et godt og sundt arbejdsmiljø er forudsætningen for et godt arbejde og en sund virksomhed.

Hent også info og inspiration på disse links:

at.dk

arbejdsmiljoweb.dk

arbejdsmiljoviden.dk

ftf.dk/arbejdsmiljoe

Kontaktperson:
    Marie Hein Haslev på telefon 26157000 eller email mah@forsikringsforbundet.dk

25. oktober 2017 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

NLP coach John Harmsen fortæller om hvordan vi kan blive verdens bedste kollega.  Hvad...

24. august 2017 - OMG 5, lokale 3.3

29. - 30. august 2017 - IDA Mødecenter, Kalvebod Brygge 31 - 33, 1780 København V

31. august 2017 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5