Arbejder du hjemmefra, eller er du hjemsendt under Corona krisen?

Så er det måske nu du skal overveje at opdatere dine kompetencer med et online kursusforløb. Som medlem af Forsikringsforbundet støtter vi din kompetenceudvikling, og vil derfor dække din deltagerbetaling for et af de udvalgte uddannelsesforløb frem til og med 30. juni 2020.

Forsikringsforbundet og Finanssektorens arbejdsgiverforening (FA) er netop blevet enige om en ny corona-aftale der bl.a. opfordrer selskaber og medarbejdere til at bruge eventuel ledig arbejdstid under corona-krisen til kompetenceudvikling. Så arbejder du hjemmefra, kan det være en god idé at tage en snak med din arbejdsgiver, om du må deltage.

Rigtig mange kurser og uddannelser gennemføres fortsat som online undervisning, og vi har udvalgt nogle kurser/uddannelser, som du kan tilmelde dig.

I oversigten finder du kurser/uddannelser fra:

• Onlinekurser (via dit medlemskab af Forsikringsforbundet)
    • FOAK (moduler fra Succeed)
    • SmartLearning (Offentlige uddannelser på akademi/diplomniveau)
    • Mercantec kurser og efteruddannelse

Hvis du er hjemsendt hvor din arbejdsgiver får lønkompensation fra staten, er det dog under forudsætning af, at hverken din arbejdsplads eller du som medarbejder søger og modtager Voksen Efteruddannelsesstøtte (VEU) godtgørelse, eller Statens Voksenuddannelsesstøtte (SVU) samtidig, med at du deltager på offentlig uddannelse som kurserne fra SmartLearning består af.

Se oversigten

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte uddannelseskonsulent Pernille F. Kristensen på pfk@forsikringsforbundet.dk eller 3170 8400