Landskredsen

Landskredsen i Forsikringsforbundet er for dig, som er i et selskab uden en lokal personaleforening, eller som har fortsat dit medlemskab i Forsikringsforbundet efter at du er blevet pensioneret, er gået på efterløn eller blevet ledig.

Forsikringsforbundet's medlemmer i selskaber med en personaleforening skal først og fremmest gå til den med faglige spørgsmål og ønske om støtte. Det er også den lokale personaleforening, der stille op som bisiddere ved vanskelige samtaler - bl.a. advarsler, afskedigelser, sygesamtaler og lignende. Er der noget, som den lokale personaleforening ikke kan håndtere, så kan den søge assistance i Forsikringsforbundet's sekretariat.

Medlemmerne af landskredsen får støtte direkte fra de faglige eksperter og jurister i Forsikringsforbundet's sekretariat, og kan også trække på dem som bisiddere ved vanskelige samtaler.

Herudover har landskredsens medlemmer helt de samme muligheder, som medlemmer med en personaleforening - ikke mindst omkring at blive hørt når der skal opstilles krav til kommende overenskomster samt ved afstemninger, medlemsundersøgelser og tilsvarende.

Da Landskredsen netop er samlingen af selskaber uden lokal personaleforening, vil 'Hvem er vi?' nedenfor altid blot liste de personer, som pt. er på orlov fra deres selskab og dermed automatisk er overgået til Landskredsen. Når orlovsperioden udløber, bliver de igen en del af deres selskabs personaleforening og vil her kunne findes under 'Hvem er vi?'.

Information for gruppen

Ingen information er tilrådig

Få overblik over den nye dagpengereform

29. juni 2017